We use cookies to customize content and advertising, to provide social media features, and to analyze traffic to our site. We also share information about your use of our site with our trusted social media, advertising and analytics partners. Read more.
  •    
  •    
  •    

    Nas / Lyrics

    Playlist 0 Rate 0 Like & Share Print Email Play

    "Book Of Rhymes" Lyrics

    Nas

    Album:
    Genre:Hip-Hop
    Duration:00:03:37
    Rank: (−) history »
    Rate:
    −/5 from 0 users
    Charts: view all »
    Referring urls:view all »

    Video

    Lyrics

    Alchemist you know me man
    I'm the type of nigga that write rhymes right on the spot in the studio
    soon as I hear the track; you know what I'm sayin?
    Word but I wanted to bring a couple of books to the studio today
    Man I foundthese shits up in the crib man in boxes man
    I don't even remember when I was writing these shits
    or what's in these shits man probably a bunch of bullshit man
    Fuck it check it

    How can I trust you when I can't trust me?
    Picture myself a old man a O.G.
    Some niggas will conversate with liers all day
    Time pass...(Nah lemme start somethin' else)
    Soul on ice death threats given by clowns
    I guess livin' is prison when you live around clowns
    I'm hexed cursed worse I been blessed first
    I thought I was abnormal cause I would overcome any tasked called to
    So there it is I'ma prince I'ma get slain
    Some do minor shit'swear they on the top of they game
    Ya rhymin' is called "Vagina Monologue"
    It kinda supports theories of scary niggas who should lie in the morgue
    Rarely y'all come in contact with the real
    Since Pun passed he was the last shine of sun I could feel
    Yo said there's a few left since music's expressions of life
    Damn I wish I took more time to write in my book of rhymes

    Oh shit Tina - I been lookin' for this bitch number damn.
    No this rhyme is weak..
    This is week I remember this bullshit right here
    (My Book of Rhymes)
    Gandhi was a... what the fu..?

    Gandhi was a fool, nigga fight to the death
    The US Army is a school that teach ya plights of conquest
    (I wonder when I wrote this. Nah it's weak)
    The money's ya religion sky the limit live life
    Numbers is big business makes the poor live trife
    The glimmers of hope provoke those without dollars to dream
    Through your existence become wealthy knowledge is king
    Pimps and card sharks thiefs murderers with hard luck
    Addicts and fiends prostitutes passin' for teens is my society
    Cops that shoot blacks is routine for noteriety
    Grow up watchin' well dressed niggas with charms
    Beautiful ladies on their arms
    Dangerous new cars was my fantasy for Nas
    Rubbin my lips with Campophenique
    Still behind the ears wet turned out to be
    Pioneers vets amongst hustlers crack sellers and liers and squares...
    (Nah that was weak there)
    My people be projects or jail never Harvard or Yale
    Pardon me type in my 2way while I'm chargin' my cell
    It's hard to be iced up with Gucci god poverty's real
    I can't fight you cause you would sue me niggas be groupies
    I see imitators tryin' to make albums spittin' my style
    And they don't even realize that I notice they stealing Nas' shit
    I pump some Rick James with that Teena Marie
    My nina lean on me like Swoop it's crap this can't be
    My book of rhymes

    This can't be my book of rhymes writing this bullshit!
    (My Book of Rhymes)
    Nah neva that fuck that, aw why you laughin' Alchemist?
    Huh you a funny nigga... naw yeah
    (My Book of Rhymes)
    I'm tellin' you I'ma come up with some new shit now
    Fuck that I'ma write again now fuck that
    I musta been high on some shit mmm what the fuck is this?

    Look how we treat pregnancy women in the 'hood
    Our values so low our values are no good
    Things our mothers told us we shoulda heeded
    Cause now we need it
    We older almost able t...
    I'm jealous of you how come you so beautiful?
    Smelling fresh youthful intelligent while I'm stressin' and shit
    Aiyo I envy you 'cause all you do is smile and things come your way
    Such a innocent child is what some say
    I get upset 'cause I just want to be treated the way you are
    Like a star not a worry in this world thus far
    But wait a minute we both need ya mother's attention
    I must be crazy jealous of my own baby infant
    (Kinda crazy)
    This song was last modified on November 24th, 2016.
    Copyright with Lyrics © Peermusic Publishing, Universal Music Publishing Group.
    Written by David Camon, Nasir Jones, Alan Dion Mannion.
    Lyrics licensed by LyricFind.

    Songs you may also like

    • same album
    • same artist
    • popular on LSI
    • new on LSI

    Contributors

    leaderboard activity

    Comments

    Facebook (0) LetsSingIt (0)